REGULAMIN SKLEPU YASMEEN
1. Przedmiot regulaminu
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży produktów oraz produktów kosmetycznych za
pośrednictwem SKLEPU „YASMEEN” dostępnego pod adresem: yasmeen.pl
1.2. Dokonując zakupów w sklepie internetowym „YASMEEN”, w toku
składania zamówienia, KUPUJĄCY potwierdzają znajomość niniejszego regulaminu
oraz akceptację zawartych w nim regulacji.
2. Definicje
2.1. SPRZEDAWCĄ jest Magdalena Menio-Balbous prowadząca działalność gospodarczą z siedzibą w Nowym Sączu przy ul. Gajowej 36, NIP: 7343537424, REGON: 363788544, email: kontakt@yasmeen.pl. Adres do zwrotów: Yasmeen.pl, ul. Kabacki Dukt 3 lokal usługowy 2, 02-798 Warszawa
2.2. SKLEPEM są witryny internetowe umieszczone na stronie yasmeen.pl,
sklep.Yasmeen.pl.pl oraz zakładki „Oferta Specjalna”, umożliwiające dokonywanie
zakupów artykułów kosmetycznych i innych oferowanych przez „YASMEEN”, przez 24 godziny
na dobę, w okresie całego roku kalendarzowego.
2.3. KUPUJĄCYM jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, która złożyła zamówienie na produkty oferowane przez
SPRZEDAWCĘ za pośrednictwem SKLEPU. KUPUJĄCY może korzystać z serwisu rejestrując konto detaliczne albo konto hurtowe.
2.4. KONSUMENTEM jest KUPUJĄCY będący osobą fizyczną dokonująca ze SPRZEDAWCĄ
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową
KUPUJĄCEGO. Przewidziane w niniejszym regulaminie postanowienia regulujące prawa i obowiązki KONSUMENTÓW mają także zastosowanie do umów zawieranych z osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny.
2.5. KATALOGIEM jest zestawienie ofert na wybrane towary dystrybuowane przez
SPRZEDAWCĘ za pośrednictwem SKLEPU. SPRZEDAWCA dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy produktów, a także opis ich
właściwości w KATALOGU były zgodne z rzeczywistością i w pełni im odpowiadały.
3. Ogólne zasady funkcjonowania serwisu
3.1. Korzystanie z serwisu wymaga rejestracji.
3.1.1. Rejestracja jest dobrowolna i nie wymaga się jej do złożenia zamówienia. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
3.1.2. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z właściwymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z treścią rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
3.1.3. KUPUJĄCY może w każdej chwili zgłosić potrzebę usunięcia konta w serwisie internetowym, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, przez przesłanie takiej prośby za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@yasmeen.pl albo w formie pisemnej na adres pocztowy SPRZEDAWCY wraz ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) aktualnie zarejestrowanego w Sklepie internetowym.
3.1.4. SPRZEDAWCA może pozbawić KUPUJĄCEGO prawa do korzystania ze SKLEPU, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów SKLEPU, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez KUPUJĄCEGO Regulaminu, a w szczególności, gdy KUPUJĄCY: podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich; dopuścił się za pośrednictwem SKLEPU naruszenia dóbr osobistych SPRZEDAWCY albo osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych KUPUJĄCYCH SKLEPU; dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez sklep za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię sklepu
3.1.5. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze SKLEPU, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody SPRZEDAWCY.
3.1.6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, SPRZEDAWCA podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3.1.7. KUPUJĄCY zobowiązany jest w szczególności do: niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich; korzystania ze SKLEPU w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń; niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach SKLEPU niezamówionej informacji handlowej (spam); korzystania ze SKLEPU w sposób nieuciążliwy dla innych KUPUJĄCYCH oraz dla samego sklepu; korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach SKLEPU jedynie w zakresie własnego użytku osobistego albo w związku ze złożeniem i realizacją zamówienia; korzystania ze SKLEPU w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
3.2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem SKLEPU należy wejść na stronę internetową http://www.yasmeen.pl/, dokonać wyboru produktów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane KUPUJĄCEMU komunikaty oraz informacje dostępne na stronie. Wybór zamawianych Towarów przez KUPUJĄCEGO jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka. W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” KUPUJĄCY ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi KUPUJĄCEMU komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie. Po podaniu przez KUPUJĄCEGO korzystającego ze SKLEPU wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: a) przedmiotu zamówienia; b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują) wraz ze wszystkimi należnymi podatkami oraz innymi składnikami; c) wybranej metody płatności; d) wybranego sposobu dostawy; e) szacownego czasu dostawy.
3.3. Zamówienie może zostać złożone pod następującymi warunkami: akceptacja treści niniejszego Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie ”. Złożenie zamówienia za pośrednictwem SKLEPU pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Wysłanie przez KUPUJĄCEGO Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze sklepem YASMEEN Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
3.4. Zamówienie będzie uznane za złożone, jeżeli w formularzu zamówienia zostaną
zamieszczone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację KUPUJĄCEGO, w
tym w szczególności imię i nazwisko kupującego, adres wysyłkowy, nr telefonu kontaktowego lub adres internetowy.
3.5.Po złożeniu Zamówienia, KUPUJĄCY otrzyma wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, w tym potwierdzenie otrzymania Zamówienia wraz z załącznikami w postaci niniejszego Regulaminu, pouczenia o prawie odstąpienia od umowy oraz wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez KUPUJĄCEGO listu elektronicznego z potwierdzeniem. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem i na zasadach przewidzianych w przepisach prawa polskiego.
3.6. SPRZEDAWCA podejmie wszelkie możliwe działania by wysłać zamówienie nie później
niż w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia prawidłowego zamówienia, to znaczy
zamówienia określającego wszelkie informacje niezbędne do jego realizacji. Wysyłka zamówionych towarów nastąpi jednak nie wcześniej niż przed otrzymaniem wpłaty należności za zamówione towary i nie później niż po upływie 14 dni roboczych od dnia zaksięgowania należności za zamówione produkty.
3.7 Do ww. terminów realizacji zamówienia nie wlicza się dnia, w którym SPRZEDAWCA
przekazał KUPUJĄCEMU potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
3.8. Z przyczyn niezależnych od SPRZEDAWCY termin realizacji zamówień określony w
punkcie 3.3 może ulec przedłużeniu. SPRZEDAWCA zobowiązany jest poinformować
KUPUJĄCEGO o przyczynie przedłużenia terminu realizacji zamówienia oraz określić
orientacyjnie nowy termin.
3.9. Obecność towaru w ofercie nie zawsze oznacza, że jest on dostępny w sprzedaży.
Mimo dołożenia wszelkich starań może się zdarzyć, że zamówienie nie będzie mogło zostać
zrealizowane z powodu niedostępności towaru na magazynie oraz u dystrybutora.
Zamawiający zostanie o tym fakcie powiadomiony. W przypadku niemożności realizacji
zamówienia w terminie określonym w niniejszym regulaminie z uwagi na brak zamówionych
produktów lub zamówionej ilości produktów w magazynie, SPRZEDAWCA telefonicznie lub
za pomocą poczty elektronicznej albo faksem powiadomi niezwłocznie KUPUJĄCEGO o tej
okoliczności proponując inny termin realizacji zamówienia. KUPUJĄCY w takiej sytuacji
jest uprawniony do niezaakceptowania nowego terminu realizacji zamówienia.
3.10. W przypadku trwałej niemożności realizacji zamówienia, SPRZEDAWCA spełni na
żądanie KUPUJĄCEGO świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i
przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem KUPUJĄCEGO,
który posiada status konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, o jego prawie
nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt
przedsiębiorcy. W takim wypadku, KUPUJĄCY, który posiada status konsumenta w
rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, ma prawo odstąpić od umowy, a zwrot rzeczy
następuje w takim wypadku na koszt SPRZEDAWCY.
3.11. SPRZEDAWCA oświadcza, że obowiązującą KUPUJĄCEGO ceną sprzedaży
poszczególnych produktów jest cena podana w SKLEPIE w dniu złożenia zamówienia przez
KUPUJĄCEGO. Ceny te są cenami brutto i obejmują podatek od towarów i usług w stawce
obowiązującej w chwili realizacji zamówienia.
4. Zasady dostarczania zamówień
4.1. SPRZEDAWCA dostarcza zamówione produkty w sposób wybrany przez KUPUJĄCEGO w
formularzu zamówienia.
4.2. KUPUJĄCY zobowiązany jest do pokrycia kosztów dostarczenia zamówionych
produktów, stosownie do wybranej formy dostawy towarów.
4.3. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
4.4. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką, za pośrednictwem jednej z wybranych firm: Inpost (paczkomaty), Poczta Polska, DPD lub Paczka w Ruchu. Szczegółowe koszty dostawy znajdują się pod adresem: https://yasmeen.pl/dostawa/. Dodatkowo koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
4.5. W przypadku, gdy KUPUJĄCY ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami
Rzeczpospolitej Polskiej, SPRZEDAWCA może uzgodnić indywidualne warunki dostawy towarów poza granice Rzeczpospolitej Polskiej. W takim przypadku, po uprzednim potwierdzeniu przyjęcia zamówienia
zobowiązany jest poinformować KUPUJĄCEGO o wysokości opłat należnych za dostarczenie
zamówionych produktów, a koszt dostarczenia zamówień zagranicznych ustalany jest
indywidualnie.
4.6. Odbierając przesyłkę, KUPUJĄCY powinien sprawdzić w obecności pracownika poczty
lub kuriera czy paczka nie posiada zewnętrznych uszkodzeń i zniekształceń, a także
zwrócić uwagę czy opakowanie lub taśmy pozostały nie naruszone. W przypadku
stwierdzenia uszkodzeń lub też naruszenia taśmy, KUPUJĄCY powinien odmówić przyjęcia
przesyłki oraz spisać protokół szkody, a następnie skontaktować się jak najszybciej ze
SPRZEDAWCĄ.
4.7. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na
KUPUJĄCEGO z chwilą jej wydania KUPUJĄCEMU. Za wydanie rzeczy uważa się jej
powierzenie przez SPRZEDAWCĘ przewoźnikowi, jeżeli SPRZEDAWCA nie miał wpływu na
wybór przewoźnika przez KUPUJĄCEGO.
5. Sposoby płatności ceny za produkty oraz opłat za dostarczenie zamówienia
5.1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
5.2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób: a) przelewem na numer konta bankowego Santander: 21 1090 1694 0000 0001 4224 8829; b) płatnością w systemie tpay.com (dawniej transferuj.pl) (systemy bezpiecznych i błyskawicznych płatności elektronicznych); c) kartą płatniczą poprzez system tpay.com; d) płatność „za pobraniem”, to jest zapłata należności przed odbiorem, w chwili dostarczenia towaru przez kuriera.
5.3. Klient winien opłacić zakupiony towar/towary w terminie nie przekraczającym 7 (siedmiu) dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, pod rygorem automatycznego anulowania zamówienia przez SPRZEDAWCĘ. KUPUJĄCY wybierający opcję zapłaty za pobraniem, jest zobowiązany do zapłaty ceny towarów przy odbiorze przesyłki.
5.4. KUPUJĄCY otrzyma dokument księgowy potwierdzający sprzedaż wraz z przesyłką zawierającą
zamówione towary.
5.5. KUPUJĄCY HURTOWO, o którym mowa w § 10 niniejszego REGULAMINU, może uiszczać cenę za dostarczone
produkty oraz koszty przesyłki w terminie wskazanym w fakturze VAT, dołączonej do
zamówienia, na rachunek bankowy SPRZEDAWCY.
6. Prawo KONSUMENTA do odstąpienia od umowy i zasady zwrotu towarów
6.1. KUPUJĄCEMU, który posiada status konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu
cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. Przewidziane w niniejszym regulaminie postanowienia regulujące prawa i obowiązki konsumentów mają także zastosowanie do umów zawieranych z osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny.
6.2 Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w między innymi odniesieniu do umów: o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami. KUPUJĄCY nie będą mogli skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, jeżeli usuną lub uszkodzą w całości lub w części folię zabezpieczającą nabyte produkty albo uszkodzą, usuną lub zamienią plombę zabezpieczającą nabyte produkty albo rozpoczną używanie nabytego produktu. SPRZEDAWCA będzie upoważniony do odmowy uznania za skuteczne oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli produkty były dostarczone na indywidualne zamówienie KUPUJĄCEGO, jeżeli KUPUJĄCY usunął lub uszkodził w całości lub w części folię zabezpieczającą nabyte produkty albo uszkodził, usunął lub zamienił plombę zabezpieczającą nabyte produkty albo rozpoczął używanie nabytego produktu albo dostarczy SPRZEDAWCY produkt którego używanie rozpoczął albo bez opakowania albo w uszkodzonym opakowaniu albo pozbawiony folii ochronnej albo nieposiadający plomby albo posiadający nieoryginalną lub uszkodzoną plombę zabezpieczającą.
6.3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odbioru towarów:
6.3.1. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np.
umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): w którym
KONSUMENCI weszli w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez KONSUMENTA weszła w posiadanie rzeczy;
6.3.2. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy,
które dostarczane są osobno: w którym KONSUMENCI weszli w posiadanie ostatniej z rzeczy
lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez KONSUMENTA weszła w
posiadanie ostatniej z rzeczy;
6.3.3. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy
dostarczanych partiami lub w częściach: w którym KONSUMENCI weszli w posiadanie
ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez
KONSUMENTA weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
6.3.4. w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: w
którym KONSUMENCI weszli w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia
inna niż przewoźnik i wskazana przez KONSUMENTA weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.
6.4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, KONSUMENT mus poinformować
SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia (pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną) z wykorzystaniem
poniższych danych: kontakt@yasmeen.pl, adres do zwrotów: Yasmeen.pl, ul. Kabacki Dukt 3 lok 2, 02-798 Warszawa. Odmowa odbioru przesyłki zawierającej towary, niezależnie od tego jaką formę zapłaty wybrał KUPUJĄCY, nie jest równoznaczna ze skutecznym złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6.5. KONSUMENT może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy,
jednak nie jest to obowiązkowe.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
formularz ten należy wypełnić i odesłać
tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
Adresat:
YASMEEN
ul. Kabacki Dukt 3 lok 2 , 02-798 Warszawa, kontakt@yasmeen.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy:
-
- ________________________________________________
- ________________________________________________
Data zawarcia umowy: _____________________; data odbioru: _____________________
Imię i nazwisko nabywcy:
____________________________________________
Adres nabywcy:
___________________________________
Podpis nabywcy _________________ _________________
Miejscowość ___________________
Bank i numer rachunku bankowego: ____________ nr __________________________________
Miejsce złożenia oświadczenia: ____________________________, data __________________.
*niepotrzebne skreślić
6.6. Jeżeli KONSUMENT skorzysta z tej możliwości,
SPRZEDAWCA niezwłocznie potwierdzi otrzymanie informacji o odstąpieniu od umowy na
trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
6.7. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby KONSUMENT wysłał
informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6.8. W przypadku odstąpienia od umowy SPRZEDAWCA zwraca wszystkie otrzymane od
KONSUMENTA płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez KONSUMENTA sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostanie poinformowany o decyzji
KONSUMENTA o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności
SPRZEDAWCA dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
KONSUMENTA użyte w pierwotnej transakcji, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodzi się na
inne rozwiązanie; w każdym przypadku KONSUMENCI nie poniosą żadnych opłat w związku
z tym zwrotem.
6.9. SPRZEDAWCA może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy
lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
6.10. KONSUMENT winien odesłać lub przekazać SPRZEDAWCY towary niezwłocznie, a w
każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował SPRZEDAWCĘ o
odstąpieniu od umowy na adres:
YASMEEN
ul. Kabacki Dukt 3 lok usługowy 2, 02-798 Warszawa.
6.11.Termin jest zachowany, jeżeli KONSUMENT odeśle towary przed upływem terminu 14
dni.
6.12. KONSUMENT
będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Jeżeli rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób
odesłana pocztą albo rzecz nie zostanie odesłana w zwykły sposób pocztą, koszty ponosi KONSUMENT. Wysokość tych kosztów
szacowana jest maksymalnie na kwotę około 50 PLN. SPRZEDAWCA ponosi koszty zwrotu rzeczy w przypadku jej odesłania w zwykły sposób
pocztą.
6.13. KONSUMENT odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
7. Prawo KUPUJĄCYCH nieposiadających statusu KONSUMENTA do odstąpienia od
umowy i zasady zwrotu towarów
7.1. W przypadku pozostałych KUPUJĄCYCH, nie posiadających statusu KONSUMENTA, ani nie będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny, obowiązują zasady i terminy odstąpienia od umowy uregulowane przepisami Kodeksu cywilnego. W szczególności, SPRZEDAWCA jest zwolniony z rękojmi, a KUPUJĄCY może odstąpić od umowy wyłącznie w przypadku spełnienia przesłanek przewidzianych w Kodeksie cywilnym.
7.2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje między innymi w odniesienia do sprzedaży, w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której
po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
7.3. KUPUJĄCY, w przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, zobowiązany
jest do zwrotu SPRZEDAWCY kosztów przesłania zamówionych produktów oraz pokrycia
kosztów doręczenia zwróconych produktów na adres SPRZEDAWCY.
7.4. W przypadku odstąpienia od umowy, KUPUJĄCY powinien dokonać zwrotu faktury VAT
dokumentującej sprzedaż oraz dołączyć do niej pismo zawierające oświadczenie o
odstąpieniu od umowy.
7.5. KUPUJĄCY, w przypadku odstąpienia od umowy, powinien dokonać zwrotu zakupionych
towarów w oryginalnych opakowaniach. Zwracane towary nie powinny nosić żadnych
śladów użytkowania, winny znajdować się w stanie nienaruszonym, posiadać nienaruszone opakowania, folie i plomby zabezpieczające.
7.6. Zwrot uiszczonej przez KUPUJĄCEGO ceny nastąpi w sposób określony przez
KUPUJĄCEGO, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia skutecznego oświadczenia o
odstąpieniu od umowy wraz z fakturą VAT dokumentującą zakup. Zwrotowi na rzecz
KUPUJĄCEGO nie podlegają opłaty za dostarczenie zamówionych produktów.
8. Zasady składania reklamacji przez KONSUMENTÓW
8.1. SPRZEDAWCA jest odpowiedzialny względem KONSUMENTA i osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli: nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia; nie ma właściwości, o których
istnieniu SPRZEDAWCA zapewnił KONSUMENTA, w tym przedstawiając próbkę lub wzór; nie
nadaje się do celu, o którym KONSUMENT poinformował SPRZEDAWCĘ przy zawarciu
umowy, a SPRZEDAWCA nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia; została
KUPUJĄCEMU wydana w stanie niezupełnym.
8.2. SPRZEDAWCA jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na KONSUMENTA lub wynikły z przyczyny tkwiącej w
rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. SPRZEDAWCA nie jest odpowiedzialny za niewłaściwy wybór towarów albo błędy popełnione przez KUPUJĄCEGO przy składaniu umowy. SPRZEDAWCA nie jest odpowiedzialny za wady powstałe po przejściu niebezpieczeństwa na KONSUMENTA lub są wynikiem działań lub zaniechań KUPUJĄCEGO lub osoby, za którą KUPUJĄCY ponosi odpowiedzialność.
8.3. KONSUMENT składa reklamacje w terminie określonym w przepisach:
a) pisemnie, na adres korespondencyjny SPRZEDAWCY: Yasmeen.pl , ul. Kabacki Dukt 3 lok usługowy 2, 02-798 Warszawa;
b) na adres e-mail: kontakt@yasmeen.pl.
8.4. Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, opisywać ewentualne wady
produktów oraz zakres działań, których wykonania KONSUMENT oczekuje od SPRZEDAWCY.
8.5. SPRZEDAWCA rozpatruje pisemne reklamacje (przesłane pocztą lub e-mailem) i
podejmie działania zmierzające do rozpoznania reklamacji w terminie nie przekraczającym 14 roboczych od dnia ich złożenia przez KONSUMENTA.
8.6. W razie uwzględnienia przez SPRZEDAWCĘ reklamacji dotyczącej wad dostarczony
produktów KONSUMENT zobowiązany jest zwrócić wadliwy produkt na adres SPRZEDAWCY chyba, że SPRZEDAWCA poinformuje KONSUMENTA, że dla rozpoznania reklamacji zwrot towarów nie będzie konieczny.
8.7. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, KONSUMENT może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że SPRZEDAWCA niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla KONSUMENTA wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
8.8. KONSUMENT może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wad.
8.9. KONSUMENT może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
KONSUMENTA jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez SPRZEDAWCĘ. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a
także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby KONSUMENTA inny sposób
zaspokojenia.
8.9. SPRZEDAWCA jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla KONSUMENTA.
8.10. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu KONSUMENTA, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
KONSUMENTA jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
8.11. KONSUMENT nie może odstąpić od umowy na podstawie rękojmi, jeżeli wada jest
nieistotna.
9. Zasady składania reklamacji przez KUPUJĄCYCH nie posiadających statusu KONSUMENTA
9.1. SPRZEDAWCA nie jest odpowiedzialny względem KUPUJĄCEGO, jeżeli rzecz sprzedana ma
wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z
umową.
9.2. SPRZEDAWCA nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na KUPUJĄCEGO lub wynikły z przyczyny tkwiącej w
rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
9.3. KUPUJĄCY może złożyć reklamacje pisemnie, na adres siedziby SPRZEDAWCY
lub na adres e-mail: kontakt@yasmeen.pl.pl.
9.4. Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, opisywać ewentualne wady
produktów oraz zakres działań, których wykonania KUPUJĄCY oczekuje od SPRZEDAWCY.
9.5. SPRZEDAWCA rozpatruje pisemne reklamacje (przesłane pocztą lub e-mailem) i
podejmie działania zmierzające do rozpoznania reklamacji w terminie nie przekraczającym
14 dni roboczych od dnia ich złożenia przez KUPUJĄCEGO.
9.6. W razie uwzględnienia przez SPRZEDAWCĘ reklamacji dotyczącej wad dostarczony
produktów KUPUJĄCY zobowiązany jest zwrócić wadliwy produkt na adres SPRZEDAWCY.
9.7. KUPUJĄCY nie może odstąpić od umowy na podstawie rękojmi, jeżeli wada jest
nieistotna.
9.8. KUPUJĄCY traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w
sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie SPRZEDAWCY o
wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił
SPRZEDAWCY niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
10. Szczególne przypadki sprzedaży lub nieodpłatnych dostaw
10.1.1. KUPUJĄCY który nie jest ani KONSUMENTEM, ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny oraz złoży przynajmniej jedno zamówienie na towary o łącznej wartości nie mniejszej niż 600 PLN (sześćset złotych) może zarejestrować konto dla KUPUJĄCYCH HURTOWO i korzystać ze szczególnych warunków sprzedaży na rzecz KUPUJĄCYCH HURTOWO.
10.1.2. W przypadku umów zawieranych z KUPUJĄCYMI HURTOWO, SPRZEDAWCA nie jest odpowiedzialny względem KUPUJĄCEGO HURTOWO, jeżeli rzecz sprzedana ma
wadę fizyczną lub prawną.
10.1.3. W przypadku umów zawieranych z KUPUJĄCYMI HURTOWO, SPRZEDAWCA ustala indywidualnie zasady realizacji zamówienia, termin i sposób dostawy oraz koszty transportu towarów zamówionych przez KUPUJĄCEGO HURTOWO.
10.1.4. SPRZEDAWCA może pozbawić KUPUJĄCEGO HURTOWO prawa do składania zamówień na zasadach szczególnych, przekształcić konto utworzone na rzecz KUPUJĄCEGO HURTOWO na szczególnych zasadach w konto KUPUJĄCEGO, jeżeli od daty zapłaty należności z ostatniego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 600 PLN, upłynęło więcej niż 180 dni.
10.2. KUPUJĄCY na drodze indywidualnego porozumienia ze SPRZEDAWCĄ, może złożyć indywidualne zamówienie na produkty które nie znajdują się ani w KATALOGU ani w stałej ofercie SPRZEDAWCY, na towary które nie nadają się do zastosowania ani w związku z pielęgnacją, ani oczyszczaniem, ani ochroną, ani upiększaniem ciała, nabywane są przez KUPUJĄCEGO wyłącznie w celu zaspokojenia potrzeb poznawczych KUPUJĄCEGO i osób trzecich albo w związku z rozwijaniem zainteresowań lub zamiłowań, tworzeniem zbiorów, przygotowaniem wystaw lub pokazów. W przypadku realizacji indywidualnych zamówień, KUPUJĄCY nie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy.
10.3.1. KUPUJĄCY może dokonać zakupu albo otrzymać nieodpłatnie od SPRZEDAWCY jeden egzemplarz lub kilka egzemplarzy okazowych produktów (próbek), w związku z prowadzoną przez SPRZEDAWCĘ promocją towarów i pozwalających na ocenę cech i właściwości produktów znajdujących się w KATALOGU. Próbki mogą być dodane do zamówienia wyłącznie w celu umożliwienia KUPUJĄCEMU poznania produktów znajdujących się w KATALOGU. Próbki nie służą jednak do zaspokajania tych samych potrzeb co towary znajdujące się w KATALOGU, w szczególności nie nadają się do zastosowania ani w związku z pielęgnacją, ani w związku z oczyszczaniem, ani w związku z ochroną, ani w związku z upiększaniem ciała. Próbek nie można używać ani jako substytutów ani jako zamienników towarów znajdujących się KATALOGU.
10.3.2. Próbki mogą być przekazywane nieodpłatnie albo sprzedawane w różnych pojemnościach, to jest 1 ml, 3 ml, 5 ml i 6 ml, w zależności od tego jakiego wyboru dokona KUPUJĄCY przy składaniu zamówienia na odpłatne próbki. Jeżeli dochodzi do nieodpłatnego przekazania próbek przez SPRZEDAWCĘ, SPRZEDAWCA będzie uprawniony do podjęcia samodzielnej decyzji co do liczby, a także wyboru rodzaju i objętości próbki lub próbek przekazywanych KUPUJĄCEMU.
10.3.3. Próbki mogą być używane wyłącznie w celu zapoznania się z produktami znajdującymi się w KATALOGU, w następujący sposób: a) kilka kropel perfum należy nałożyć na kawałek papieru lub materiału; b) w przypadku perfum zawierających w swoim składzie alkohol należy odczekać kilka minut przed powąchaniem kawałka papieru lub materiału, na którym znajdują się perfumy
c) w celu poznania zapachu w pełni, papier lub inny materiał, na którym znalazły się perfumy można wąchać w różnych odstępach czasu, to jest po kilku minutach, po kilkunastu minutach i po godzinie. Próbki nie mogą mieć bezpośredniego kontaktu z ciałem.
11. Gwarancja i usługi posprzedażowe
SPRZEDAWCA nie udziela gwarancji i nie świadczy usług posprzedażowych.
12. Postanowienie końcowe
12.1. W przypadku, gdy KUPUJĄCY posiada status konsumenta w rozumieniu art. 221
Kodeksu cywilnego do zasad sprzedaży za pośrednictwem SKLEPU stosuje się, o ile nie
wynika to wprost z brzmienia regulaminu, postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 roku
o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 roku, nr 827). W pozostałym zakresie do umów
zawieranych za pośrednictwem SKLEPU zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa
polskiego.
12.2. Dane osobowe KUPUJĄCYCH są przetwarzane przez SPRZEDAWCĘ w celu realizacji
zamówienia złożonego za pośrednictwem SKLEPU, w celu archiwizacji oraz dla potrzeb
działań marketingowych podejmowanych przez SPRZEDAWCĘ samodzielnie lub we
współpracy z innymi podmiotami, a w szczególności takich jak: sprzedaż Kosmetyków, perfum i akcesoriów kosmetycznych, aerozoli i preparatów do odświeżania powietrza, świec, w tym zapachowych i perfumowanych, aparatury do aromatyzowania powietrza, aplikatorów i atomizerów, dozowników, zabiegów kosmetycznych usług kosmetycznych, przesyłania
informacji o nowych produktach i usługach, udział w konkursach, promocjach i akcjach
promocyjnych.
12.3. SPRZEDAWCA zapewnia KUPUJĄCYM wgląd do własnych danych osobowych i ich
poprawianie oraz prawo wniesienia pisemnego umotywowanego żądania zaprzestania
przetwarzania własnych danych osobowych. Dane osobowe KUPUJĄCYCH mogą zostać
przekazane uprawnionym organom, działającym na podstawie i w ramach uprawnień
przyznanych przepisami powszechnie obowiązującymi.
12.4. Produkty zawarte w KATALOGU oznaczone są znakami towarowymi zastrzeżonymi.
SPRZEDAWCA oświadcza, iż posiada prawo posługiwania się znakami towarowymi w celu
reklamy, promocji i dystrybucji produktów bez uszczerbku dla praw wyłącznych do znaków
towarowych przysługujących innym podmiotom. KUPUJĄCY zobowiązuje się do
poszanowania praw do znaków towarowych przysługujących SPRZEDAWCY oraz innym
podmiotom, który produkty znajdują się w KATALOGU. KUPUJĄCY nie jest uprawniony do posługiwania się znakami towarowymi lub nazwami handlowymi SPRZEDAWCY w związku z marketingiem, reklamą lub promocją swojej działalności oraz w związku z oferowaniem i dalszą sprzedażą produktów nabytych od SPRZEDAWCY.
12.5. KUPUJĄCY może zapoznać się z Kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2
pkt. 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym w siedzibie SPRZEDAWCY.
12.6. Spory wynikające z reklamacji składanych przez KONSUMENTÓW i dochodzenie przez
KONSUMENTÓW roszczeń obok trybu postępowania sądowego możliwe jest na drodze
negocjacji, arbitrażu albo mediacji, prowadzonych przez podmioty posiadające
odpowiednie przygotowanie merytoryczne i spełniające wymogi określone w stosownych
przepisach. KONSUMENT może dokonać wyboru podmiotu, który będzie rozpatrywał spory
ze SPRZEDAWCĄ i poinformować o swoim wyborze SPRZEDAWCĘ. W przypadku akceptacji
przez SPRZEDAWCĘ propozycji KONSUMENTA, spory będą rozstrzygane na drodze
negocjacji, arbitrażu albo mediacji.
12.7. Niniejszy regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie yasmeen.pl
13. Wejście w życie i obowiązywanie regulaminu
13.1. Regulamin obowiązuje od dnia 28 kwietnia 2022 roku.
13.2. SPRZEDAWCA jest uprawniony do zmiany treści regulaminu. Zmiana regulaminu może nastąpić poprzez opublikowanie nowego regulaminu na stronie internetowej i umieszczenie o tym odpowiedniej informacji na stronie głównej serwisu yasmeen.pl